Return to site

12 trends die 2017 gaan domineren

Frank van Bergen | Social Media

2016 is nog in volle gang, maar we richten onze pijlen alweer op volgend jaar. Juist in deze maanden kijken bedrijven vooruit en bepalen ze hun marketingbudgetten voor 2017. Nu is dus de perfecte tijd om vooruit te blikken op de ontwikkelingen die ons bezighouden op het vlak van social media, en die wellicht volgend jaar het landschap gaan bepalen. Natuurlijk is en blijft het een voorspelling, zeker in een zichzelf zo snel ontwikkelende markt, maar een aantal trends voor komend jaar kondigen zich inmiddels al zeer duidelijk aan.

1. It’s all about your smartphone!

Er wordt al jaren geroepen dat bedrijven mobile first moeten denken. En dat is natuurlijk ook zo. Vorig jaar voorspelden we dat 2016 het omslagjaar zou worden van desktop naar mobiel en tablet. Dat is gebeurd, maar in een veel sneller tempo dan we ooit hadden verwacht. Opvallend is echter wel, dat waar eerder al bleek dat de tabletverkoop stagneert, ook de traffic vanuit tablets in veel campagnes marginaal blijft ten opzichte van de traffic vanuit smartphones. De meeste social media-campagnes die ik voor onze klanten vormgeef, zitten inmiddels op een verhouding van ongeveer 90 procent smartphone, 5 procent desktop en 5 procent tablet. Kortom: wat je ook doet, neem de mobiele beleving van je doelgroep als uitgangspunt. Dat is (zwart-wit bekeken) het enige dat nog telt. Houd er in de vormgeving en concepting van campagnes dus rekening mee dat de beleving vanuit een klein scherm optimaal moet overkomen.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly