Return to site

Dit is ASEGA: Esmée

'Webcare is onmisbaar voor een goed imago en hoge klanttevredenheid'

· Werken bij ASEGA

Leestijd: 2 minuten

JOUW EERSTE INDRUK VAN MIJ IS:

“Dat ik met slechts 162 centimeter op de teller meestal ‘het kleintje van de groep’ ben. Wat zeggen ze daar ook alweer over? Kort en P.. Ja, perfectionistisch ben ik zeker. Pittig niet, althans mijn kapsel vooralsnog niet. Verder kun je mij bestempelen als zelfstandig en iemand die dol is op alles wat met schrijven en fotografie te maken heeft.”

ZO VERLIEP MIJN EERSTE ONTMOETING MET ASEGA:

“Na mijn afstuderen (Media & Entertainment Management in Rotterdam) eind 2016, was ik al een geruime tijd op zoek naar een baan. Tijdens mijn zoektocht naar interessante vacatures, stuitte ik op de openstaande functie van Social Media & Webcare medewerker bij ASEGA. Ik was blij verrast dat ik meteen mocht langskomen en nóg blijer toen ik diezelfde middag werd gebeld met het verlossende woord. En aangezien je dit nu leest, hoef ik niet te vertellen dat dit een positieve verlossing was.”

'Ik monitor alle binnengekomen reacties op de social media kanalen die ASEGA voor haar klanten beheert.' - Esmée Bos

EEN DOORSNEE WERKDAG ZIET ER ALS VOLGT UIT:

“Deze begint doorgaans wat later dan de gemiddelde werkdag. Dat komt doordat ik mijn werk voor ASEGA combineer met het runnen van een eigen bedrijf in de vorm van een lifestyle blog. Dat geeft mij de ruimte mijn uren zelfstandig en flexibel in te plannen. Webcare is erg belangrijk voor het imago van een bedrijf en een hoge klanttevredenheid. Als webcare medewerker monitor ik samen met het webcare-team onder meer door middel van OBI4wan alle binnengekomen reacties op de social media kanalen van diverse opdrachtgevers van ASEGA.”

DIT IS MIJN FIJNSTE WERKHERINNERING TOT NU TOE:

“Dat was toch wel mijn bezoek aan het OBI4wan-event in Utrecht eind 2017. Hier woonde ik verschillende presentaties bij van onder meer RTL Nederland en IKEA. Ik vond het interessant om inzicht te krijgen in de aanpak van webcare en social media binnen zulke grote bedrijven én hoe ze omgingen met zowel positieve als negatieve reacties binnen de webcare. Op dat moment werkte ik trouwens ook pas een paar maanden voor ASEGA, dus de gegeven info was hartstikke welkom en kon ik zeker meenemen in mijn eigen werkzaamheden.”

OUT OF OFFICE? DAN BEN IK DRUK MET:

“Mijn blog en de bijbehorende social media kanalen. Verder verslind ik op z’n tijd graag - en het liefst op een zonnig strand - boeken in de vorm van biografieën over echte girlbosses, lees online blogs, kijk series als Riverdale of spendeer úren aan YouTube-video’s.”

ALS IEMAND ZEGT ‘ASEGA’, ZEG IK:

“Een hardwerkend en betrokken team, dat ontzettend veel kennis heeft op het gebied van social media. Daarnaast ook absoluut een heel behulpzaam team, want zodra je ergens een vraag over hebt, kun je altijd wel bij iemand terecht!”

NAAM: Esmée Bos
LEEFTIJD: 22

FUNCTIE: Webcare Medewerker Social Media

VESTIGING: Online

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly