Return to site

Facebook strenger op posts met interactie

Weg met engagement-bait!

· Social Media

Facebook en Instagram gaan strenger om met posts die vragen om interactie (zoals likes, deelacties en reacties). Dit is de zogeheten 'engagement-bait'.

Door: Wendy Leijten | Content Creator

Wat verandert er?
Wanneer posts oproepen tot liken, reageren of delen, worden deze er mogelijk uitgefilterd door het aangepaste algoritme van Facebook. Posts met dit soort content zullen in de newsfeed dan ook veel minder aan bod komen.
Waarom?
Deze maatregelen worden genomen op basis van onderzoek, waarbij de consument heeft aangegeven dat dergelijke posts als spam worden ervaren.

'Posts die oproepen tot liken, reageren of delen worden als spam ervaren.'

Hoe gaat ASEGA hiermee om?
Wij gaan bij ASEGA nog beter inspelen op authenticiteit, bijvoorbeeld door nog vaker op locatie aanwezig te zijn en content te verzamelen. We willen de consument op een natuurlijke wijze amuseren, informeren en inspireren.
All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly