Terug naar site

Wees zichtbaar

5 redenen waarom goede online marketing juist nu belangrijk is

· Social Media

Tijdens de coronacrisis is het gebruik van social media en slimme marketing cruciaal voor je bedrijf. Veel potentiële klanten zitten thuis en hebben meer tijd dan ooit om online te besteden. Maak daar gebruik van door contact met hen te leggen. Daar heb je later profijt van. In deze blog zet ASEGA de kansen voor je op een rijtje.

Tekst: Bob ter Horst | leestijd 3 minuten

1. Meer social media gebruik

Eigenlijk is het best wel logisch. Nu veel mensen thuis zitten, stijgt het social media gebruik per persoon. Volgens onderzoek van Dentsu Aegis Network China besteedden Chinezen meer dan 7 uur per dag aan social media toen de corona-crisis daar op zijn heftigst was. Deze trend zet zich zeer waarschijnlijk door naar Europa. Daarnaast heeft adverteren op andere plaatsen in deze tijden gewoonweg minder zin. Mensen komen bijna niet buiten en zien dus ook minder billboards of andere uitingen, zoals bioscoopreclames. Dit zorgt ervoor dat juist nu een interessante tijd is om als bedrijf volop aan de slag te gaan met social media. Ook als je al actief bent op social media kun je deze hectische periode gebruiken om te kijken of er meer te halen valt uit je kanalen.

2. Wees zichtbaar!

Hoewel je bedrijf op dit moment minder goed bezocht wordt of, erger nog, helemaal niet omdat je gedwongen moet sluiten, is het des te belangrijker om zichtbaar te blijven. Kruip niet in je schulp, maar blijf in contact met je vaste klantenkring en volgers op social media. Zorg ervoor dat je hen nog steeds bereikt met je digitale nieuwsbrief, zet unieke acties op op social media, adverteer op social media (zie puntje 3) en blijf contact met ze houden. Je trouwe klantenkring weet na afloop van de crisis de weg dan weer terug te vinden naar je bedrijf, maar wie weet krijg je er door jouw bijzondere acties en optimale aanwezigheid er tijdens de crisis juist extra klanten bij!

2. Behoefte aan contact

Zoals gezegd leent social media zich uitstekend als marketingmiddel. Toch is het voor veel meer te gebruiken dan dat. Social media, de naam zegt het immers al, is een perfect om tijdens de coronacrisis in contact te blijven met je (vaste) klanten en volgers. En dat is waar mensen nu precies behoefte aan hebben wanneer ze thuis zitten: contact. Door het gebruik van social media kun je bijvoorbeeld laten weten dat jullie toch open zijn of dat jullie producten bezorgen. Sommige fans willen simpelweg een praatje maken. Kortom: Social media is een veelzijdig marketingmiddel.

3. Dalende prijzen

Door de coronacrisis stellen adverteerders specifieke campagnes uit. Net als in veel andere sectoren zijn de kosten voor adverteren marktgedreven. Dit zorgt ervoor dat de advertentiekosten, met name op social media, nu lager zijn dan normaal. Als je nu begint met advertising (op social media) bereik je dus meer mensen tegen minder kosten.

Volgens onderzoek van Dentsu Aegis Network China besteedden Chinezen meer dan 7 uur per dag aan social media toen de corona-crisis daar op zijn heftigst was.

4. Goede teksten belangrijker dan ooit

Emerce denkt dat het zoekgedrag op google en andere zoekmachines gaat veranderen door de quarantaine. Mensen zoeken specifieker en hebben meer tijd om handen. Ze bestellen niet meer het eerste het beste product waarop ze googlen. Ze nemen de tijd om uitgebreid producten van verschillende aanbieders te vergelijken. Vaak zijn producten vrijwel identiek, het is dan cruciaal om een goede en pakkende tekst bij jouw producten te hebben. Een pakkende tekst in combinatie met een groot bereik van mogelijke klanten via social media, zorgen ervoor dat jouw product sneller worden gekocht.

Een ding is zeker: Niet geschoten is altijd mis.

5. Meer tijd voor je socials

Mocht je nog niet actief zijn op social media of heb je te weinig aandacht geschonken aan hoe je jouw bedrijf of merk presenteert? Dan is uitgerekend nu de tijd om jouw socials eens grondig onder de loep te nemen. Zoals je in deze blog kunt lezen zijn er gelukkig genoeg kansen. Ga eens aan de slag met social media, zet je advertentiebudget eens anders in en laat jouw merk extra opvallen. Niemand weet hoe we er over drie maanden voorstaan, maar een ding is zeker: Niet geschoten is altijd mis.

Vrijblijvende social media-scan

ASEGA is gespecialiseerd in social media, het schrijven van pakkende reclameteksten en online-advertising. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende social media-scan en samen zorgen wij ervoor dat jij de kansen die ontstaan optimaal benut.

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK