Eens even lekker gaan zitten voor een goed boek. Wie doet dat nog tegenwoordig? Volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau steeds minder mensen. Zij stellen dat uit onderzoek blijkt dat het aantal actieve lezers al jaren aan het dalen is. Zonde, vinden wij bij ASEGA. Lezen is goed voor de mens en al helemaal wanneer je zo nu en dan wat opsteekt van de boeken die je verslindt. Daarom hebben wij een lijst samengesteld van drie boeken die een must-read zijn.
1.Social Selling
In dit boek van schrijfster Laura Nuhaan wordt in detail uitgelegd hoe je meer omzet kan genereren door slim gebruik van social media. Dit doet ze aan de hand van negen stappen die tot in de detail worden uitgelegd in haar boek. Elke stap is voorzien van voorbeelden uit de praktijk en wie dit boek van kaft tot kaft leest kan direct aan de slag met de perfecte social selling campagne.

2.Video Smart – Make smartphone video’s like a pro
Dat videocontent het goed doet op elk social media kanaal, staat als een paal boven water. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze videocontent er goed uit ziet zonder dat je hiervoor dure camera’s aan moet schaffen of een videograaf moet inhuren? Precies op die vragen geeft Pelpina Trip antwoord in haar boek. Een echte aanrader dus.

3.Handboek social media marketing
Social media spelen tegenwoordig een enorme rol op het gebied van online marketing. Een handboek waarin wordt beschreven hoe je social media het beste kan inzetten hierin is dan ook geen overbodige luxe. Schrijver en online marketeer Patrick Petersen is in dit geval het antwoord op al je vragen. In het boek lees je een aantal cases, onderzoeken en leer je inzichten van aansprekende experts.

Dit verhaal was te lezen in ons eigen magazine ‘Impact’. Wil je ook een exemplaar? Stuur ons dan een mailtje op info@asega.nl